din arhive: recenzia originală a „Sgt. Pepper’ s Lonely Hearts Club Band”

Din punct de vedere muzical, există deja indicii că atonalitatea intensă a „A Day in the Life” este o cheie a sunetului din 1967. Electronic-rock, cu scopul de a uimi un public, a ajuns în jumătate de duzină de noi lansări importante. Niciuna dintre aceste melodii nu are intensitatea controlată a „unei zile în viața thg”, dar dorința multor muzicieni reținuți de a „da drumul” înseamnă că Grave aleatory-pop ar putea fi pe drum.,

în cele din urmă, totuși, este vorba despre presupusa influență a drogurilor asupra Beatles care ar putea împiedica „o zi din viață” să ajungă la publicul de masă. Refrenul piesei, ” I ‘d like to turn you on”, a rankled disc jockey suprasensibil la” Subversion ascuns ” în rock ‘n’ roll. De fapt, un caz poate fi făcut chiar în structura „unei zile în viață” pentru convingerea că Beatles — ca atât de mulți compozitori Pop — sunt conștienți de înălțimile și minusurile conștiinței.piesa este construită pe o serie de pasaje tensionate, melancolice, urmate de lansări în creștere., În strofa de deschidere, de exemplu, vocea lui Ioan se apropie de cracare cu disperare. Dar, după invitație, „aș vrea să te pornesc”, Beatles au introdus o tracțiune atonală extraordinară, care este șocantă, chiar dureroasă, la urechi. Dar encases genial piesa și, în cazul în care refrenul precedent sugerează pornirea, crescendo paralel un drogindus „rush.”

Podul începe într-un crossfire staccato. Simțim naratorul ridicându-se, îmbrăcându-se și făcând naveta pe rote. Muzica este nervoasă cu disonanța jazz-ului de cabaret., Un tambur percutant se topește într-un chug de cale ferată gâfâind. Apoi

mi-am găsit drumul la etaj și am avut un fum
cineva a vorbit și am intrat într-un vis.

cuvintele se estompează într-o cântare de acorduri libere, spațioase, precum „bâzâitul” inițial al marijuanei.”Dar tonul devine misterios și apoi amenințător. Coardele adânci ne duc pe o coborâre wagneriană și ne întoarcem la tema originală a blues-ului și la declarația inițială: „am citit știrile astăzi, Oh băiete.,de fapt, este dificil să vedem de ce BBC a interzis „o zi în viață”, deoarece mesajul său este, destul de clar, zborul de banalitate. Ea descrie o realitate profundă, dar cu siguranță nu o glorifică. Și concluzia sa, deși magnifică, pare să reprezinte o negare a sinelui. Piesa se termină pe o notă scăzută, rezonantă, care este susținută timp de 40 de secunde. După ce a obținut pacea absolută a anulării, naratorul este dincolo de melancolie. Dar există ceva clocitor și irevocabil despre calmul său. Pare a fi distrugere.,ce păcat că „o zi în viață” este doar o codă pentru o colecție de muncă altfel nedistinsă. Avem nevoie de Beatles, nu ca compozitori cloistered, ci ca tovarăși. Și au nevoie de noi. Înlocuind Conservatorul de studio cu un public, au încetat să mai fie artiști populari, iar schimbarea este ceea ce face ca noul lor album să fie un monolog.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *