„The Borgias” și „familia Medici” recenzie: dinastii periculoase

cronicile intercalate ale dinastiilor Borgia și Medici oferă un material bogat pentru o astfel de narațiune. Două dintre cele mai bogate familii din Italia Renașterii s-au luptat pentru puterea supremă, confiscând tronurile regale și ecleziastice prin forță și viclenie. Versiunea tradițională îi face pe Medici eroi, bancheri filantropici care au încurajat ascensiunea umanismului și a științei, punând în funcțiune capodopere ale artei de Donatello, Botticelli și Leonardo da Vinci., Răufăcătorii, Borgia, au devenit un cuvânt al răului, acoperind întreaga gamă a păcatelor mortale, condimentate cu zvonuri despre incest și aplicații ocazionale de otravă.

Dante Gabriel Rossetti din 1861, acuarelă reprezentând Lucrezia Borgia după ce și-a otrăvit soțul ei, cu ajutorul tatălui ei, Papa Alexandru IV. Cei doi bărbați poate fi văzut în fundal.

Borgia

De Paul Strathern
Pegasus, 383 pagini, 28 dolari.,95

Familie Medici

De Mary Hollingsworth
Pegasus, 480 de pagini, 29.95 dolari

Astfel de istorie, atunci când este prezentat pe scenă și ecran—o crede de Donizetti la opera „Lucrezia Borgia”, bazat pe un joc de Victor Hugo, sau de „familia Borgia,”serialul de TELEVIZIUNE Jeremy Irons in rolurile principale —se pot omite nuanța și adapta fapte ca povestea o cere. Dar istoricii care caută un cititor larg, în timp ce le oferă cititorilor drama pe care o doresc, trebuie să onoreze recordul istoric în toată complexitatea sa.,

„The Borgias: Power and Fortune” de Paul Strathern și „familia Medici: istoria ascunsă a dinastiei Medici” de Mary Hollingsworth (publicată pentru prima dată în 2018 și care va fi publicată în curând în broșură) prezintă doar astfel de conturi nuanțate. Și nu sunt primele incursiuni ale autorilor lor în această perioadă, fiecare având mai devreme o revendicare în dinastia celuilalt, ca să spunem așa. În 2016, Domnul Strathern a publicat „The Medici: Power, Money, and Ambition in the Italian Renaissance”, iar doamna Hollingsworth a publicat anterior „The Borgias: History ‘ s Most Notorious Dynasty” (2011)., Toate cele patru sunt Cărți fine, autoritare și bine scrise, de savanți independenți care știu să facă trecutul să prindă viață fără să-l transforme în pulpă.

ambii autori își încep cronicile Medici cu o scenă de mare dramă, apoi revin la început și progresează cronologic, alternând între scene complet redate și rezumate rapide. Strathern începe cu conspirația Pazzi, unul dintre cele mai sângeroase pasaje din istoria italiană. La sfârșitul secolului al 15-lea, Medici a condus Florența ca prinți în toate, dar numele, condus de tânărul Lorenzo de’ Medici., În 1478, un clan rival, Pazzi, a complotat pentru a prelua controlul asupra orașului. Strathern deschide cu o scenă vie de Lorenzo și anturajul său de echitatie la masa. Fratele său mai mic, Giuliano, merge în spatele lor, însoțit de prietenii săi Bernardo Bandini și Francesco de’ Pazzi.când începe masa, după cum relatează Domnul Strathern, ” două incidente separate au loc simultan. Lângă ușă, Bernardo Bandini scoate un pumnal, îl întoarce și îl aruncă în capul lui Giuliano de Medici cu o forță atât de mare încât craniul lui Giuliano este despicat cu un spray de sânge.,”Francesco de’ Pazzi se alătură crimei brutale. Între timp, la altar, doi preoți care stau în spatele lui Lorenzo scot cuțite din hainele lor pentru a-l înjunghia, dar tânărul domn se îndepărtează, primind doar o rană superficială și se luptă pentru siguranță. Conspirația eșuează.

Mary Hollingsworth „Familia Medici” începe cu 50 de ani mai târziu, cu un cont de grafic de asediu din Florența de către o armată asamblate de către Papa Clement al VII-lea. Născut Giulio de’ Medici, Papa Clement a fost fiul nelegitim al lui Giuliano de’ Medici, născut la o lună după tatălui său asasinat în Pazzi conspirație., Cu trei ani înainte de asediu, o majoritate decisivă a poporului Florentin, obosit de căile imperioase ale Medici, votase să-i alunge. Clement, scrie doamna Hollingsworth, ” a fost hotărât să inverseze această decizie destul de legală, indiferent de cost.”Poate că a fost vicarul lui Hristos, dar prima sa loialitate a fost față de clanul său. „El nu a considerat Florența ca o republică independentă, ci ca fieful personal al propriei sale familii.Ioan Botezătorul și contrastează starea de spirit sumbră din 1530, anul asediului, cu veselia sărbătorilor anterioare., „Nu au fost banchete, nici lupte cu tauri, nici râsete, nici Muzică.”Nu există banchete pentru că nu era mâncare: caii și pisicile fuseseră măcelărite, iar șobolanii vindeau pentru 16 soldi, salariul de zi al unui meșter în vremuri bune. Tot aurul și argintul din biserici au fost topite pentru a plăti mercenarii care apărau orașul. În momentul capitulării Florenței, la 10 luni după începerea asediului, o treime din populație murise, dar era din nou sub controlul Medici.

aceste scene de deschidere prezic direcția pe care o vor lua cărțile. Dl., Strathern nu lucește asupra ambiției nerușinate a Medici, totuși cartea sa este un portret în general admirabil al dinastiei. El îl numește pe Lorenzo „Magnificul”, Un sobriquet adesea omis de istoricii moderni și îl prezintă ca un erou de acțiune care ar fi putut fi interpretat de Errol Flynn. Doamna Hollingsworth nu este în afara de a frotiu Medici, dar cartea ei are în mod clar scopul de a lua stralucirea de pe reputația lor Sterlină. Clement al VII-lea este de obicei amintit pentru aprobarea teoriei heliocentrice a lui Copernic cu un secol înainte de procesul lui Galileo și pentru protejarea evreilor de Inchiziție; totuși, ms., Hollingsworth subliniază că era dispus să sacrifice mii de vieți pentru a-și menține orașul natal sub controlul Medici.când ambii autori apelează la Borgi, ei pun în perspectivă reputația notorie a dinastiei, citând exemple de imoralitate la fel de ieșită din comun în comportamentul rivalilor lor., De exemplu, Alexandru al VI-lea, reputația de a fi cel mai diabolic rău Borgia papi, a fost nicidecum prima sau numai papa să sfideze jurăminte de castitate și de sărăcie (a avut mai mulți copii): În secolul al 15-lea, papalitatea a fost un temporale birou cu spirituală înflorituri. Cu toate acestea, faptele grele ale clanului Borgia pot fi descrise în mod corect ca dezvăluind depravarea într-o măsură extraordinară, dacă nu monstruoasă. Orice tabel genealogic veridic al Borgiilor este un exercițiu speculativ, împrăștiat cu linii punctate pentru a indica relații extraconjugale și semne de întrebare despre filiație., Cruzimea îngrozitoare îngrămădește recordul istoric. Pentru un sport de seară, Cesare Borgia, fiul papei, a invitat-o pe sora sa Lucrezia (cu care poate a avut o relație sexuală) să i se alăture pe un balcon, în timp ce practica tirul cu arcul folosind infractorii din curte ca ținte.