LAUSUNTO: LaGuardia airtrain-junalla on Vielä Vähemmän Järkeä, Kun COVID

Federal Aviation Authority on työpajoja ja julkisia kuulemisia, joka alkaa tiistaina noin Port Authority of New York ja New Jersey on suunnitelma rakentaa rautatieyhteys Laguardian Lentokentältä ja 7-juna ja Long Island Rail Road asemat Willets Kohta, noin kaksi kilometriä itään lentokentän., Ehdotus on kiistanalainen sen reitin, kustannusten, käyttökelpoisuuden ja paikan takia COVID-taudin jälkeisessä maailmassa. Streetsblog on jatkuvasti katettu kysymys (arkisto täällä), mutta tänään esittelemme useita op-eds alkaen eri pelaajat. Lisätietoja virtuaalisista työpajoista ja julkisesta kuulemisesta löydät täältä.,

ehdotettu $2 miljardia airtrain-junalla Lentokentälle koskaan tehnyt vero -, ympäristö -, tai transit järkeä, kun New York ja hankkeen sponsori, Port Authority of New York ja New Jersey, oli varoja rakentaa se — joka on, miksi se kauan sitten saavuttanut mainetta niin selviö, joiden niukka etuja ei oikeuta se ballooning kustannuksia.

Nyt, kun COVID-19 on valtava osuma Port Authority on tuloja, viraston on taulu-out rikki, ja airtrain-junalla (yhdessä muun Port Authority on 20 miljardia dollaria pääomaa program) on hengityskoneessa. Gov., Cuomo on turvautunut kerjääminen Trump hallinnon ja Kongressin varoja rakentaa se — jopa vuosia, Cuomo edistänyt new york ja sen ympäristöä kuin kustannuksia-vapaa ehdotuksen veronmaksajille, väittäen, että matkustajien tilat maksut maksaa se. Näin ollen puhtaasti verotuksellisin perustein ilmalaiva edustaa vastuuttomuuden korkeutta.

Mutta, mikä vielä tärkeämpää, paljon oletuksia siitä, matkustajamääristä ja lentoliikenne, että aluskate alkuperäisen push hanke on muuttunut huomattavasti, koska COVID., Uusi todellisuus tarkoittaa sitä, että luonnoksen ympäristövaikutusten selvitys, joka Federal Aviation Administration julkaisi viime kuussa, on yksinkertaisesti vanhentunut: näyttöä on paino ei ole enää materiaalia tai merkityksellisiä. Tällaisiin todisteisiin perustuvat päätelmät eivät voi olla päteviä.

FAA järjestää tänään ensimmäisen virtuaalisen julkisen kuulemistilaisuuden Eis-luonnoksesta, jonka julkinen kommentointikausi päättyy lokakuussa. 5., Se on aika, että kansalaiset vaativat, että satamaviranomainen vedä pistokkeesta, vedä syvään henkeä, ja keksiä suunnitelma, joka ei ainoastaan tekee järkevää, mutta — toisin kuin new york ja sen ympäristöä — toimii looginen täydentää kaupungin metro infrastruktuuri.

new york ja sen ympäristöä on ehdotettu kohonnut ihmiset-mover, että olisi ajaa 1,5 kilometriä alkaen LaGuardia Airport, East Elmhurst, Queens, rinnalla Grand Central Parkway ja sitten pitkin Huuhtelu Bayn rantakadulle Willets Kohta, jossa se muodostaa 7 metrolinjan ja Long Island Rail Road on Port Washington haara., Transit-asiantuntijat aina vihannut hanke, joka epäonnistuu yhteyden kauttakulku solmukohdat, lepää kyseenalaisia oletuksia yhdistää junat, ja ei lisää mitään suurempia transit-järjestelmä.

projekti on alusta, vuonna 2015, sponsorit olettaa, että kasvava lentoliikenne olisi tuottaa tietty määrä matkustajia, että olisi logistisesti ja taloudellisesti tukea hanketta. Port Authority perusteltua tarvetta airtrain-junalla perustuvat ennusteet miljoonat lentomatkustajat käyttävät LGA, arviolta 6,6 miljoonaa euroa vuosittain matkoja new york ja sen ympäristöä sen mukaan, 2018 matkustajamääristä raportti.,

ehdotettu reitti LGA airtrain-junalla kulkee pitkin Grand Central Parkway ja Huuhtelu Lahden Willets Kohta. Kuva: Kuvernöörin Toimisto

Vielä COVID-19 vähensi lentomatkustuksen noin 90 prosenttia alkuvuonna pandemian; se on vielä toipua., Viime viikolla, se oli ilmoittanut, että vähintään 11000 matkustajat olivat altistuneet taudille, lentokoneissa, ja Centers for Disease Control and Prevention antoi ristiriitaisia neuvoja siitä, onko ilmassa virus hiukkasia viipyä suljetuissa tiloissa, kuten lentokoneita. Kaikki epävarmuus lentoliikenne on näkymät kuin pandemia ei laantua, se on erittäin kyseenalaista, onko Portti Viranomaisen vuotias ennusteet ovat edelleen olennaisia ja merkityksellisiä määritys tarve on new york ja sen ympäristöä.,

lisäksi pandemia on heikentänyt myös satamaviranomaisten oletuksia Airtrainin integroitumisesta kaupungin passitusjärjestelmään. Virasto oli olettaa, että matkustajamääristä olisi siirtää saumattomasti päässä new york ja sen ympäristöä 7 Junan Willets Piste — tai käyttää Port Washington junat Asemalla ratsastaa Willets. Mutta newyorkilaisten, saati kaupunkiin matkustavien, halukkuus käyttää metroa tai LIRRIÄ on edelleen suuri kysymys. Tässäkin ridership oli katastrofaalisten prosenttien laskussa ja on edelleen alhainen.,

Emme voi tietää tulevaisuutta, ja ehkä lentoliikenne rebound voimakkaasti. Mutta satamaviranomainen toimii siivellä ja rukouksella-ja tyhjillä kirstuilla. Newyorkilaisten on vaadittava parempaa-erityisesti hankkeelle, joka vaikuttaa haitallisesti Flushing Bayn ympäristöön ja joka rakennetaan heidän takapihoilleen.

meidän mielestämme ympäristökatselmus ei koskaan kuulunut liittovaltion virastoon., Liittovaltion standardit, toisin kuin ne, paikallisia sääntöjä, joita sovelletaan valvonnan 1995 JFK airtrain-junalla, eivät tarjoa tiukka yhteisön osallistuminen ja poliittinen valvonta luottamushenkilöiden, jotka ovat lähimpänä hanke. Kaupungin yhtenäiseen maankäytön arviointiprosessiin liittyvä perusteellisempi paikallinen tarkastelu synnyttäisi todennäköisesti uuden kokoonpanon, joka todella on läpikulkumielessä.,

Mikä on kiistaton, kuitenkin, on, että menetys on odotettavissa tuloja, tarvitaan liittovaltion bailout, ja romahdus odotettavissa matkustajamääristä, tarkoita, että FAA: n arvostelu on luopunut, koska se on menettänyt kaiken oikeutuksen se olisi ollut ennen kuin virus iski.

Frank Taylor on Ditmars Block Associationin puheenjohtaja, joka edustaa Airtrainista kärsiviä asunnonomistajia. James Carriero on ryhmän asianajaja ja jäsen.