Finn Trophy Largemouth Bass i Små Dammer

Fisket Ut Dammer

Små dammer med rykte for dårlig fiske er oversett av de fleste sportsfiskere, og gir deg rikelig med albuen rommet hvis du ønsker å gi dem en sjanse.

i Løpet av mitt lange sportsfiske karriere, jeg har hatt mange forvirrende overraskelser. Likevel, ingen har vært mer minneverdig enn fange largemouth bass fra organer av vann som ble antatt å være «fisket» ut og blottet for bass., Den mest bemerkelsesverdige av disse erfaringene involvert fange mange bass enn 5 pounds fra en dam som sportsfiskere ansett for å være bare en «pickerel hull.»Lik små vannforekomster overdra noen av de største bass jeg har tatt i hele Nordøst. Disse har inkludert flere fisk som presset vekten over 7 kg, med en nord-behemoth av 9 pounds, 2 gram.

Moderne dag sportsfiskere bevege seg mot godt kjente innsjøer og dammer, og unngå de som har falt ut av tjeneste., Dette er spesielt tilfelle i dagens dag og alder hvor sosiale medier gir mulighet for umiddelbar rapportering av hvor den beste og mest aktive biter skjer. Men, noen ganger er det vannet som flyr under digital radar som holder den største overraskelser.

Gitt, er det situasjoner når enkelte innsjøer erfaring eutrofiering resulterer i overdreven vegetasjon og eventuelle oksygen forbruk, og som dramatisk påvirker økosystemet og kvaliteten på fiske., I alvorlige tilfeller, slike innsjøer kan nesten virke «døde», golde av alle catchable bestander av fisk, fører noen fiskere til å konkludere med at innsjøen er ikke lenger verdt sin tid. Det er ofte langt fra virkeligheten.

Når jeg ser en dam oppleve slik en die-off, blir jeg minnet på linjen fra Jurassic Park som snakkes av Jeff Goldblum er Dr. Ian Malcolm, «Liv ikke finnes. Livet pauser gratis…livet finner en måte.,»

Denne 7-kilos, 14-unse largemouth kom fra en dam som, ifølge New York Department of Environmental Conservation, inneholdt ingen bass.

Noen som har brukt tid på å gjenskape i friluft har sett dette prinsippet på jobb. Prosessen av naturlig utvalg, arter tilpasning og overlevelse instinkter kan individuelt og kollektivt produsere imponerende resultater., Det bør derfor ikke komme som noen overraskelse at largemouth bass, overfor ugunstige forhold, kan fortsette å holde ut, og i noen tilfeller trives, tross alle odds. Det er den kloke fiskeren som tar hensyn til dette når du skal velge hvor du skal fiske. En av de mest verdsatte fordeler av fiskevann som de fleste sportsfiskere har forlatt, er muligheten til å avgi å unpressured fisk med en relativ grad av ensomhet.,

Tilbake i begynnelsen av 1980-tallet, en venn og jeg hadde mulighet til å fiske en ekstern Long Island dammen som ble antatt å være blottet for largemouth bass, selv om den hadde et rykte blant en liten krets av fiskere for å gi avkall større kjede pickerel. På grunn av vanskeligheter med å få til denne dammen, og dens påståtte mangel av noe largemouth bass, den fikk minimal sportsfiske press. Men, for oss, appellen til å utforske en underfished og nesten utilgjengelige kroppen av vann var motivasjon nok, uavhengig av mengde fisk vi forventet å ta av., I løpet av de første par timer med fiske denne isolerte dammen, vi fanget og sluppet 18 eksepsjonell pickerel, men fisken var bare oppvarming for det som skulle komme.

Den neste fisken å finne den kunstige var vår første store overraskelse: en sunn bass som er registrert en enda 6 pounds. Ikke en dårlig fisk fra en dam som angivelig inneholdt ingen bass. Når det ble utgitt, vi gjenopptok fiske og magi fortsatte., Ved slutten av dagen vår på at «bass-mindre» dammen, vi fanget og sluppet seks eksepsjonelle largemouth bass som varierte i størrelse fra 5 cm til mer enn 9 pounds – de fleste av dem var mellom 6 og 7 kilo. Den største fisken som dagen er fortsatt min største Long Island bass! Hvis vi skulle skrevet av dammen som noe mer enn en pickerel hull, de mirakuløse dag med fiske likte vi aldri ville ha skjedd.

De beste små dammer krever noen bushwhacking å nå.,

Som en kan forestille deg, en dag fiske av at omfanget fungerte som en magnetisk trekke for retur. Faktisk, jeg fisket at dammen flere ganger denne sesongen. Selv om vi aldri replikert vår første suksess, vi fanget og gitt ut en rekke andre kvalitet bass. Hver tur til at dammen gitt resultater, og jeg har aldri sett en annen fisker der.,

Ikke lenge etter det skjebnesvangre fisketur, jeg flyttet til New Jersey for å følge en rapport karriere, og jeg gikk bak mange kjære fiske og friluftsliv-tilkoblinger, og ingen av disse var mer vesentlig enn det lille tjernet og den hemmelige bass. Imidlertid, ferskvann bass var aldri langt unna nå. Jeg bodde langs Nedre Delaware-Elven i 17 år og har hatt mange vellykkede utflukter for smallmouth, largemouth, og stripete bass som flyttet inn i Delaware å gyte. Det var mer enn 25 år før jeg kom tilbake for å teste vannet av at dammen igjen.,

Som jeg lettet kajakk tilbake inn i dammen, den første tanken som slo meg var at etter alle disse årene var jeg tilbake her, alene igjen, tar fatt på en reise av gjenoppdagelsen. Visjoner av big bass svømte i hodet mitt, men jeg hadde funnet det var slank odds for en gjentakelse blockbuster dag tiår senere. Jeg hadde hørt at dammen hadde fått noe i omdømme og andre hadde samplet fiske, men det var på ingen måte tungt fisket. Det var bedre kjent som en naturskjønn stopp på en tursti enn en kvalitet fiske hullet., I tillegg, denne rotasjonen i skogen gjorde ikke gi slipp på sin bounty lett, så fiskere på jakt etter rask og enkel fanger styrte klar.

Som er typisk for små dammer i Nordøst, tung sommer vegetasjon og lily pads fylt kanten av dammen og alle sine armer og viker. Selv om jeg til slutt fisket i åpent vann, begynte jeg å støpe i den tykke av putene siden bass ofte trekke seg tilbake til sine dekk og komfort i løpet av de varme sommermånedene., Dette gjøres for at noe tøft fiske, men hvis bass hang ut blant de pads, belønninger kan være vel verdt innsatsen. Det var akkurat hvordan det gikk opp for meg under denne gjenforeningen tur.

Manøvrering kajakk i og ut av den tette lily pads, jeg droppet min myk plast sluk i all sannsynlighet ute i lommene på åpent vann. Et par små bass plikter, og jeg lurte på om de kan være avkom av de store bass av for lenge siden. Den tanken ga meg en følelse av kontinuitet og en forbindelse til fortiden. Det var en god følelse., Som jeg stille gled rundt en sving i fjæra, kom jeg over en perfekt blanding av struktur-og bass-habitat.
Med kajakk plassert for å gi best dekning i området, gjorde jeg kasta – det var alt det tok. Ikke før hadde plast agn treffe sitt merke og begynte å synke enn jeg følte avslørende å trykke på en bitende fisk.

Line beveget seg over en åpning i putene og som kroken var satt, bass satte kursen mot åpent vann., Det var et heldig trekk for meg og en feil av bass, for hvis det hadde snudd kurs og gått inn i den tette nettet av dekselet, dagens premie ville mest sannsynlig gått tapt.

Etter en intens konkurranse om å gi og ta, og en bit av tung pust, big bass var drapert over full bredde av kajakk med mye av sin masse hvile på beina. Det veide 7 pounds, 14 gram. Å fange fisk var som å se en gammel, god venn etter et langt fravær—vi plukket opp akkurat der vi slapp., Jeg lettet min nye venn tilbake i vannet og takket for det uventede møtet. Dagen gikk på å være min nest beste dagen fiske på at neglisjert dammen i nesten tretti år.

forfatterens kopi montering av hans 9-kilos, 2-unse largemouth fanget på sitt første besøk til en liten, vanskelig å komme til dammen på Long Island.

jeg først begynte å fiske dammer og innsjøer på Long Island i begynnelsen av 1970-tallet., På den tiden, flere av de største samlingene av vann fikk det meste av sportsfiske oppmerksomhet. Dette var en tid som markerte begynnelsen på bass turneringen fenomen, og interesse i black bass fiske toppet, fremskynder mange lokale turneringer.

The Long Island Bass Masters ble den første Bass Fiskere Sportsman Samfunn kapittel å være dannet i staten New York, og den første B. A. S. S. Kapittel nord for Mason-Dixon Line., Klubben hadde et stort og aktivt medlemskap, og gjorde mye for å fremme bass fiske -, ungdoms engasjement, og bevaring av arter; organisasjonens fremragende innsats utholde den dag i dag. Mange av klubbens medlemmer og andre Lange Øyboerne rammet av bass «feil» hadde en tendens til å fiske den største og mest fremtredende organer av vann på Øya. Over tid, og med den økende populariteten av bass fiske, disse farvann fikk en uforholdsmessig stor mengde sportsfiske trykk, til et punkt hvor det var en merkbar falloff i kvaliteten på fiske.,

til Slutt, en av de innsjøene falt i unåde, og fiskere flyttet til mer produktive vassdrag. Følgende mine egne kort pause fra den innsjøen, jeg dro en helg til å få min personlige oppdatering på sjøen status, og fisket der i to dager. Det overga seg en fin fangst av largemouth bass, inkludert en rekke bass som oversteg 5 pounds, med en fisk trekke vekten til 6 kg og 8 gram. Var dette resultatet rett og slett et spørsmål om flaks og timing, eller var det en indikasjon på at innsjøen hadde returnert til sin gamle form?, Med den fordelen av etterpåklokskap, dagen er resultatet var en kombinasjon av prime sesongens timing, unpressured fisk, og en revitalisert innsjø som hadde sjanse til å komme fra noen mindre plager.

Det er ingen tvil om at naturen ikke finner sin egen måte når du møter motgang. Selv i ekstreme tilfeller, for eksempel store oljeutslipp, helbredelser skje. Selv om noen av de katastrofer krever hjelpende hånd av den samme menneskeheten som forårsaket problemet, den naturlige verden til slutt tar ansvar for å korrigere seg selv., Så det er med dammer som gjennomgår sykliske endringer—overlatt til sine egne enheter, de ofte sprette tilbake.

det er grunnen til At fiskere skal aldri avskrive en kropp av vann som en gang var produktiv, og har falt fra nåden. Jeg har kommet til å omfavne den såkalte ned og ut dammer, og gjøre det et poeng å sette av tid på disse farvann. Men, jeg må bruke et par prinsipper og praksis for når fiske dem til å sette oddsen i min favør.

Big bass kan leve på overraskende steder. Professor Peter Park fanget denne gigant-bass på Staten Island.,

Det første trinnet er å planlegge mine turer til å falle sammen med det meste av sesongen eller prime tider av dagen. Mens bass kan bli fanget hele dagen og gjennom årstidene, og konsentrerer seg om perioder med økt aktivitet bidrar til å kutte ned på tiden som er nødvendig for å avgjøre om bass svømmer i en dam. Det lønner seg også å gi en rebounding innsjø eller dam mer enn én prøve. Min hovedregel er at jeg gjør tre påfølgende utflukter før du skriver en dam av.

Ta et par fisket ut organer av vann på kalenderen for kommende sesong., (Jeg vet at jeg vil fortsette å gjøre det.) Overraskelser bare kan overraske deg og selv endre dine oppfatninger og syn på disse oppfattes andre-klasse innsjøer og dammer.